Konum: İstanbul, Fatih
Tür: Eğitim,Kamusal
Alan: 8.500,00 m²
Takım: Baran Yardımcı, Recep Semizoğlu, Edanur Ağaç, Enise Uzunlar, Sezin Çetin,
Christopher Alexander’ın yaklaşımına göre, bir mekânın karakterini belirleyen unsurlar, o mekânda meydana gelen olayların örüntüsüdür. Eğitim yapıları da bu örüntü içinde bizi şekillendiren, çağdaşlarımızla aynı ortamı soluduğumuz , öğrendiğimiz ve deneyimlediğimiz alanlardır. Tarihimizi, üretim biçimlerimizi, toplumumuzu bir kalemde değiştiremediğimize göre, en genel anlamı ile eğitim, bize verili olan yazgıyı değiştirebilmek için elimizdeki biricik denetlenebilir araçtır.
Sulukule İlkokul projesi bu anlayış üzerinden çevresi ve topografyası ile iletişim kurmayı amaçlayan ve öğrencilerinin yapının içinde bulunduğu süre boyunca bunu deneyimleyebilmelerine imkân veren bir anlayış üzerinden ele alınmıştır. Yapılar kendi bulundukları örüntü içinde bizi şekillendirebildiği gibi biz de yapıları şekillendirebilir ve dönüştürebiliriz.
Sulukule İlkokul yapısında topografyanın katmanlı kullanımı bu dönüştürmeyi amaçlamaktadır. Farklı bahçe kotlarında farklı yaş grupları bir araya gelebilmekte, gerektiğinde bu alanlar sürekli peyzaj kurgusu ile bütünleşebilmekte ve sıkışık kent dokusunda çeşitli buluşma alanları yaratabilmektedir.
32 derslik , 4 anaokul sınıfı , 3 atölye, çok amaçlı salon , spor salonu ve yönetim birimlerini içinde barındıran yapı , arazi eğiminin değerlendirilmesi ve katmanlı açık peyzaj kurgusu üzerinden farklı kotlarda farklı buluşmaların gerçekleşebilmesine imkan verir.